Skrot och fix i Gula Huset

Hej alla, då är vi tillbak i Stockholm efter ett helt jullov i Tornedalen 🙂 Det har varit helt underbart. Sååå himla mysigt när det är klart i Gula Huset. Klart för inredning alltså… Innan inredningen hunnit sätt fart har det behövts jobbats en hel del och det är inte helt klart. Det ska ju firas jul och ses på film, vara ute, ha besök, gå på besök o en massa annat också. Sen har jag ju mina fina barn som kräver uppmärksamhet, närhet och mys och då tar det tid. Oj så vi har kunnat mysa med det vi hunnit åstadkomma i alla fall…

Innan de riktiga mysbilderna kommer ska jag visa hur vi har kämpat på innan. Här en liten vy sett från Gula Huset ner mot vägen och sjön bakom träden. På backen står några stubbar som jag ”beställde” av min farbror i somras. Det är rester av björkarna som fick tas bort framför huset. De stubbarna ska in i relaxrummet och användas i inredningen men hur ska jag få in dem? Det är ca -30 grader ute och de är fastfrusna…

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det kan ju inte vara så kallt för alltid så när det blev lite mildare började jag gå och sparka på dem.

Några renskinn hade jag köpt redan i somras så de kunde jag ju använda mig av ialla fall 🙂 Det började såhär…

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOch under det här renskinnet finns faktiskt den första stubben 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Den var ganska enkel att få in, det hade blivit lite mildare och jag fick lös den ganska fort och så tog jag den inte så stora stubben under armen och bar in den helt enkelt 🙂OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Då var det bara sex stycken kvar ute i snön då 😉 Trodde ett tag att renen skulle hjälpa mig men han bara stack när jag kom nära 😦

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Här är den fjärde i ordningen på väg in. Efter mycket pust och stön och hjälp av Julia fick jag upp den på skottkärran. Nu skotta fram en väg för att få in den genom källardörren 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det tog sin lilla tid och när jag väl fått in en så gick den andra mycket snabbare och lättare, här ligger de och torkar upp. Nu bara två kvar men de är riktigt tunga och otympliga så de står fortfarande kvar ute i snön. Hoppas på att någon vänlig själ tar in de bara sådär, för att vara lite snäll 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Här börjar renskinnsbänken ta form med en liten stubbe framför 🙂 Nu måste dessa stubbar torka inne ganska länge innan de kan användas på allvar till bord, hyllor och annat 🙂 Och jakten på björk fortsätter, behöver lite mer material till inredningen

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fortsättning följer…

Hoppas nu att ni alla kommer ihåg att under 2013 börja följa era innersta drömmar 🙂 Lova

One thought on “Skrot och fix i Gula Huset

Kommentera

