Snart snart klart i Gula Huset

Då åkte jag upp en sväng igen för att kolla arbetet, att allt blir som jag tänkt mig 🙂 Alltid skönt att komma hem till mor och far 🙂 i Hedenäset. Här ser ni älven omfamnad av höstens färger.

1. Relax – Här ser man rören som göms i lådor, blev rätt många kringelikrokar på lådorna men vad gör man, rören fyller ju en viktig funktion. Här är också murstocken där kaminen ska ståta 🙂

All pärlspont ska målas vitt, även den vid dörren till toaletten, bilden till höger. Dörren är vald med omsorg, den är från husets ursprung, iallafall så länge jag kan minnas. Den är farmor och farfar för mig, därför valde jag att ha den i källaren som ett evigt minne av fina farmor och farfar 🙂 den ska få vara precis som den är.

2. Lekrum – Först bestämde jag att det skulle bli tre hyllor men som i ett trollslag blev det fler och fler, till slut nio stycken i olika storlekar. Har lite mer idéer gällande dessa hyllor…resultat förhoppningsvis till jul 🙂

Här ser ni dörren till maskinrummet från lekrummet. Den har fått en liten uplift med pärlspont 🙂

3. Bastu – Det blev gran istället för min favorit asp, budget är budget men det blir ju fint iallafall 🙂 Grym utsikt mot sjön och belysning under lavarna som ska på plats snart.

Kaklet är inte mitt första val men hade det varit obegränsat så hade jag valt italienskt, det här var nästan gratis 🙂 

4. Hall – Lite spottar som hamnade fel, tur att Susanne kom och kunde rätta till det innan det var försent. Här ligger arbetet lite efter…men snart så…

Farbror Sune har så goda äpplen, så söta, måste må bra här i norr tänker jag… Trodde inte att äppelträd klarade sig såhär långt norrut men ack så fel jag hade. Mumsigt värre 🙂

Önskar alla underbara och fantastiska dagar med människor ni älskar eller med er själva 🙂

Kommentera

