Hjärtesaker

Gör en god sak för dig själv och en god sak för någon annan varje dag – Kanske något du inte brukar göra. Eller så kan du undvika att göra något som du vet inte är bra men brukar göra ändå. Dela med dig av vad du gjort eller inte gjort, om du vill – för att inspirera andra inte för att tävla 🙂 Det finns ingen begränsning i antalet goda saker ni kan göra såklart…

Två favoritplatser uppe i norr. Först själfulla Armasjärvi där min farmor och farfar bodde när jag var liten och sedan Björkliden där vi var för första gången nu i sommar. Det var såå underbart. Kan varmt rekommenderas 🙂

Beskriv med ett eller några ord vad du gjort för god sak för dig själv eller någon annan och skicka in till min blogg 🙂 Eller ska vi starta en facebooksida med en massa ord som visar att vi alla gör något bra? Hur gör man då? Går man bara in och skapar ett evenemang? Någon som vet? Kom på något bra namn också, just nu får det heta Hjärtesaker 🙂

Jag börjar med Startat Hjärtesaker 

5 thoughts on “Hjärtesaker

  1. Susanne i morgon går jag till Scilife…hoppas tala med dem. Tror de är jättebra! Är med dig älskade syster och din tanke är fantastisk och fin! ❤ 🙂 Jag skriver mera! Vet bara att jag Är Med Dig! Hjärtan från mig Jess! Jag ringer imorgon! ❤ Kraaaamar! ❤

  2. Hej Susanne! Oj oj oj vad ni hann långt med projekten i somras! Roligt att se bilder. Tore och jag jättefina veckor i Bohuslän och jag här igen den här helgen. Sommarväder!
    Hjärtesaker – jätteviktigt. Jag ska snart gå upp ur sängen och genast göra något litet gott så rapporterar jag sen!
    Tänker MYCKET på dig och kan bara skicka dig tankar jag hoppas ska bära lite på vägen. Klart du blir påverkad av att inte ha den ork du känner är DU, men du är inte dålig för att du inte ”presterar” som nyss, när det än var. Kom ihåg det!!! Ok? Prestationer är aldrig människan. Du är Susanne ändå, även om kroppen krånglar, det sitter mycket djupare än så. Och du är jätte jättebra och jättefin – tänk vad du ger andra genom Hjärtesaker! Tack.
    Agneta

    • Hej Agneta och Tack!
      Blev jätteglad över dina fina, värmande ord 🙂 Jag blev så rörd så att tårarna började rinna ❤

      Vad skönt att du/ni har det så bra i Bohuslän det var en väldigt vacker bild från Hörnö 🙂 Tack för dina helande tankar, tänk vad det hjälper 🙂 Jag har varit till doktorn och fått en ny diagnos, myoklonin. Det känns skönt att veta vad det är, tror verkligen att det är det den här gången. Nu börjar jag förstå hur lugnt jag måste ta det för att bli frisk och att jag är så värd att göra det efter all stress jag utsatt mig för. Det känns befriande att ändra på ett osunt livsmönster där jag inte tagit hand om mig själv tillräckligt men tråkigt att det var tvunget att gå så långt innan jag lyssnade…

      Det du skriver om att det sitter mycket djupare än så var väldigt fint, det ska jag alltid komma ihåg 🙂 Tack!

      Varma kramar till dig, hälsa Tore så mycket ❤

Kommentera

