Kökssoffan och annat – Tornedalsgårdar

Eftersom jag är i Tornedalen just nu och det är sommar med midnatssol och sååå ljust ute så blir jag automatiskt en nattuggla och inspiration från Tornedalen passar ju bra då. Nästa vecka påbörjas sommarens projekt i Gula huset i Armasjärvi som ni kommer att kunna följa här. Här kommer först lite bilder från ett tidigare besök i fina norr från Gunilla Zakaris Tornedalsgård i Hedenäset.

Kökssoffan som finns i många Tornedalshem 🙂

Många olika varianter på kökssoffor med egna historier som jag tyvärr har glömt eftersom jag inte skrev upp när Gunilla berättade, nybörjarmiss 😦

Mer fina snickeriarbeten 🙂

Sååå fin skänk

Huset är fullt av fina trämöbler, det mesta tror jag är från Tornedalen 🙂

Här en tavla av konstnären Lars Pirak

http://www.pirak.se/

Vi får se om det blir fler besök i dessa fantastiska Tornedalsgårdar i sommar annars har jag en del foton från när jag var här på sportlovet som förhoppningsvis dyker upp här under veckorna som går. Vi ses 🙂

Nu suddar vi vidare i ljuset, jag och syster yster 🙂

Kommentera

