Stubbidéer

Jag ser stubbar överallt nuförtiden 🙂 I ”alla” inredningstidningar finns bilder på stubbar och andra naturgrejer. På mina promenader i skogen i våras skådade jag finfina stubbar som jag ville plocka hem. Sagt och gjort så tog jag skottkärran i bilen och åkte så nära stubbarna som möjligt och kånkade och kånkade. Naturligtvis ville jag ha den stora stubben också men den var TUNG, då fick ja ta med mig Lukas, min 17-åring. Nu fick han kånka och kånka med sin galna mamma 😉 Här har de kommit HEM.

Vad ska jag göra med dessa? Det är nu ni ska komma med idéer 🙂 Något jag verkligen behöver är sängbord så det kanske får bli det, har lite idéer om hur jag skulle kunna göra. Det vore kul att höra vad ni har för förslag. Jag håller nu på att skala av dem lite i taget. Kom gärna med tips om hur jag ska göra för bästa resultat.

De här stubbarna jag sett i tidningarna är dessutom svindyra, ca 3000 för en färdig stubbe 🙂 Ska nog samla på mig lite fler runt om i skogarna. Är just nu i Armasjärvi och laddar och planerar för ett nytt projekt och här vill jag få med stubbar och björkar 🙂 Vi har ju egen skog så till sommaren får jag gå på skattjakt. Det får ni se mer av under sommarens blogginlägg. Kraaam på er alla.

8 thoughts on “Stubbidéer

  1. Nu när vi var i Finland så var det lyktor och facklor som dom gjorde av stubbar/grova grenar. Lyktorna borrades helt enkelt ihåliga med plats för ett ljus och sidorna fick också håll så ljuset kunde fladdras ut. Annars sågade man ett kryss,fast tre eller fyra snitt rakt ner. Tryckte dit trådtrassel och så hade man en fackla som kunde stå och brinna.

    • Hej Jenny 🙂 Tog du foto? Stubbar med kryss har jag sett men då lät man hela stubben brinna ned. Var det samma här? Det första lät också fint, kanske fixar en sån 🙂 Tack så mycket och kraaam

Kommentera

