Tjuvtitt på Armasjärvi

Oj vilken resa till Tornedalen. Har jobbat stenhårt på ett nytt projekt samt badrummet. Kul är det, vilket drömjobb 🙂 Hann med en bastu på lördagen, avslappnande och såå skönt. Inga promenader i det vackra vädret tyvärr, hade velat stanna längre och njuta lite men det var också skönt att komma hem.

Innan jag åkte från Stockholm hade Julia komponerat ihop dessa krokusar med en egenhittad ”vas” från skogen. Såå fint 🙂

I Armasjärvi var det ingen blomstrande vår men en härlig Tornedalsvår med sol och snö 🙂 Stockholm bjöd också på snö men ingen sol utan mörka moln så jag var definitivt på rätt plats…och Sofi var på fel plats, men hade nog det rätt trevligt i Stockholm ändå 😉

Här målar vår kära far panelen, tur att han är en händig man som klarar av alla projekt vi döttrar sätter igång och vår kära mor städade och städade huset, ja vi var alla igång så middagen på fredag intogs vid halv nio på kvällen och sen stupade vi i säng. Farbror Sune kom också och hjälpte till och bjöd oss även på middag på lördag. Tack så mycket 🙂 Sofi har också låtit sin mor och far jobba för projektet. Vi är många som ser till att detta blir klart i tid. Tack alla!

Här ser ni vår färgkavalkad i det lantliga badrummet, hade så svårt att hålla oss till vitt och blått. På Kupan i Haparanda köptes dessa böcker in och blev till ett bord, hoppas det blev någorlunda stadigt, det limmades i sista stund innan jag åkte. De söta damerna på Kupan gillade idén och blev engagerade till tusen 🙂 En bricka på toppen, gärna i trä ska pryda toppenboken och där kan man ställa tekoppen kära syster 🙂

Här har vi det lantligt blåa men också ett renhorn som ger något mer…hade jag aldrig trott, att jag skulle få användning för ett renhorn, men tillbak till mitt ursprung 🙂

Trevlig läsning när du är på stället 🙂 Om inte någon kommer och knackar på och vill in vill säga 😉

En snabb visit denna gång. I första bilden lämnar jag Luleå och i den andra närmar jag mig Stockholm, från sol till regn, hoppas våren kommer snart både i norr och söder 🙂

Snart, snart är det helt klart, förresten helt klart är det först om två veckor eftersom bänken från IKEA kommer först då 😦 Nu vill jag se lite av era fina hem, skicka bilder. Eller fråga om råd om ni har något ni vill ha gjort i ert hem och inte riktigt vet hur. Skriv till susanne.kaarle@gmail.com

6 thoughts on “Tjuvtitt på Armasjärvi

  1. Tack Underbara Susanne, syster min! Ska bli sååå spännande att få se allt! Ser sååå vackert ut! Och Tack alla ni andra sååå mycket, Sofi, Mamma, Pappa, Sune, Birger och Eva! 🙂 ❤ Får bjuda Er alla på Middag! 🙂 Eller ngt annat trevligt! 🙂 ! Susanne kan ni förvandla hela huset, ha ha! Älskar det jag ser! Kraaaam! ❤

    • Tack själv fina syster för att jag får förtroendet att göra detta 🙂 Det är så himla kul och extra roligt att göra det tillsammans med Sofi. Tack för att du förde oss samman 🙂 Förvandlar gärna hela huset, säg bara till 🙂 Hoppas du gillar allt du ser när du kommer dit imorgon. Kraaaam

  2. Nu ska jag iväg och handla lite grejs och fortsätta förvandlingen! Susanne, du behöver inte vara orolig. Du såg ju att jag hade öga för din smak när vi handlade i Finland 😉 Här ska köpas glitter hahahahaha!:D

Kommentera

