Tre tysta dagar

Välkommen till Sjöviken! Här har Charlotte Kvarnhem tysta retreater som lämnar avtryck. Jag och min väninna välkomnades med en vacker tulpan mot den trevliga utsikten.

Isen var kvar på sjön och folk satt och pimplade och grillade här men vi vågade oss inte ut på isen förutom jag som var tvungen att prova gå ut en liten liten bit, allt för att kunna fota lite.

Mysigt på kvällen efter underbart god mat som vi för övrigt fick hela helgen, vi behövde aldrig gå hungriga om man säger så…Allt var genomtänkt till minsta detalj och vi fick inte hjälpa till med någonting, bara njuta och ta det lugnt :)

Stämningsfullt under våra meditationsstunder…där allt var frivilligt att vara med på. Väldigt skönt att få vara herre över sig själv.

 

Här lade jag mitt ljus efter att vi sjungit, ja det fick vi göra, det var sååå mysigt 🙂 Under en annan gemensam stund fick vi välja en av dessa stenar och till stenen lämna något som vi kände var jobbigt i våra liv. En skön känsla 🙂

Här är huset vi bodde i.

Bastun tändes under lördagen och Tornedaling som jag är tog jag mig ett bad, tror bara det var jag som gjorde det 😉

 

Vi promenerade ett par gånger under helgen i de lugna, vackra omgivningarna, jag stannade många gånger och hittade fotomöjligheter…

Här hann jag med att läsa lite vilket jag inte gjort på sååå länge. Agneta Sjödins bok “En kvinnas resa” kan jag varmt rekommendera. Vill också vandra Santiago de Compostela i framtiden. Någon som hänger på?

Här kan du läsa mer; http://www.caminodesantiago.me.uk/

Hej då Sjöviken, jag hoppas att vi ses snart igen. Skulle behöva detta en gång i månaden ett tag framöver för att komma i balans. Jag får försöka införliva detta i vardagen också, mer tid i tystnad, mindre tid vid datorn kanske 😉

Vill du komma bort en stund och få möjlighet att vara bara med dig själv, tillsammans med andra, gå in på Charlottes webbsida och läs mer

http://www.charlottekvarnhem.se/

Kommentera

