Antikt – på gränsen

Jag har haft en fantastisk helg i tystnad, en tyst retreat utanför Flen, vad skönt det var! Det har hänt så mycket den senaste tiden (det händer faktiskt ännu mer i tystnad bara så ni vet 😉 ) så jag hinner inte lägga in allt på bloggen, men det kommer eftersom.

Grejer grejer grejer, ja om man vill hitta gamla saker vad är då bättre än att gå till en antikaffär 🙂 och vi hittade en välsorterad sådan i Haparanda, Antikboden. Så kul att botanisera där. Det första vi såg var precis vad vi hade letat efter men tyvärr var det lite över budget. Hmm. Vi stod och dividerade en stund och fick ned priset med ett par hundra. Det är i alla fall en prutbar affär vilket är trevligt. Så den fick följa med oss hem 🙂 Sjuhundra kronor fick vi betala.

Det blev allt för denna gång men vi tittade vidare och nog hade vi kunnat handla mer. Var ute efter ett gökur, mest på skoj, till hallen i Armasjärvi. Minns att min fina syster hade en sån när vi var små så det vore lite kul att ha en sån i huset. Förresten så ska vi koncentrera oss på badrummet just nu då inte hantverkaren hinner med mer än det till påsk men titta kan man ju alltid göra. Och titta, det fanns ett gökur 😉 KO KO!

Så vackert bara 🙂

Och så dessa burkar 🙂

Här förvarade man visst mjöl en gång i tiden, lovely 🙂


Dags att gå hem nu, ha så skönt och njut av livet 🙂

Nu betalar vi och åker vidare…

Haparanda är större än man tror 🙂

Och så finns ju Tornio!

Fin gammal kassaapparat, mycket vacker 🙂

Skicka gärna in bilder på era favoritgamlasaker. Vi kan skapa ett underbart galleri 🙂

2 thoughts on “Antikt – på gränsen

  1. Åhhh, sååå fina grejer! Dit vill jag gärna åka! Farligt farligt, ha ha! 🙂 Och åhhh, sååå glaaad jag blir för gökuret! Minns hur lycklig när morfar kom med det till mig, och att jag fick det av älskade morfar och mormor. Det hängde i mitt rum i många år. Kände mig så speciell som hade ett gökur 🙂 Tack söta fina! Såå roligt att ni gör saker tillsammans du och Sofi, säkert inspirerande och kul när ni båda har samma passion verkar det som för interiör och vackra och inspirerande saker i hemmet eller var de månde vara. Kraamis systra min! ❤ 🙂 Vi ses snart! Jess

    • Visst är det fina saker och det finns mycket mer 🙂 Gökuret har vi inte köpt men det kanske du förstod men det finns säkert kvar till påsk om du vill åka dit. Det är super att jobba tillsammans med Sofi 🙂 Kraaaam

Kommentera

