Första stoppet i Haparanda – på gränsen

En trevlig liten affär i Haparanda som heter Gränsboden 🙂 Om ni inte redan varit där, tycker jag ni ska åka dit, definitivt värt ett besök. Tack för tipset Marie-Louise Dunell, min fina gymnasiekompis från Happis 🙂 Jag och Sofi åkte för en heldag till Happis och här hamnade vi först, stilen passar utmärkt till vårt badrumsprojekt 🙂

Fina skåp med söta små saker i 🙂 Min kamera mådde inte så bra den här dagen så jag kunde inte se vad jag fotade tyvärr men ni ser på ett ungefär hur fint det är.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi hittade lite blått fint till badrummet men det får ni se lite senare, glömde i all hast bort att fota det vi köpte, hrm 😦 Som sagt, ni får se det på plats om några veckor…Här lite fina kökssaker, kanske till nästa projekt 😉

Så liten butik med plats med så mycket, hemma skulle jag bli tokig med så här mycket saker men här känns det inspirerande 🙂 Rätt skönt att vi åkte själva eftersom jag vill njuta när jag tittar på fina saker, inte direkt stället där jag skulle vilja ha med mina barn, hoppas ni förstår varför 😉

Vackra hyllor 🙂 Skulle vara fint att ha i badrummet som vi håller på med i Armasjärvi men det får nog inte plats även om det kommer att bli rätt stort eftersom vi river väggen till förrådet och nästan dubblar storleken. Vi får se när det är klart, kanske, kanske får det plats.

Ni ska snart få se vart vi tog vägen efter denna butik, gissa vart. Vi höll oss kvar i Haparanda men sedan även en liten avstickare till Torneå såklart. Vilken trevlig dag vi hade tillsammans, jag gillar tillsammans, samarbete berikar 🙂

Imorgon åker jag iväg på en tyst retreat över helgen, ska bli så spännande att se vad som händer när jag är tyst så länge. Berättar mer nästa vecka. Önskar alla en skön helg 🙂

4 thoughts on “Första stoppet i Haparanda – på gränsen

  1. Allör igen!

    Kom på att jag måste ju skriva vad som händer i Armasjärviprojektet. Mellanväggen är riven. Det blev stort och luftigt. Riktigt bra! Förrådsdörren är borta och igenbommad. Golvet är flytspacklat (heter det så?), rören dragna och imorgon kommer elen på plats. Det börjar ta form! Snart kan jag börja fixelifixa lite i hallen och göra en lightstyling. Kommer att låna ihop lite möbler (från vårt garage :D) och göra det så välkomnande det bara går till påsken. Ser framemot att få börja fixa iordning badrummet och piffa. Kanske själv bosätter mig där tillslut 😉
    Så, nu vet ni vad som händer och sker i huset!

Kommentera

