Fynd i källaren

Här har jag hittat lite roligheter som kan användas i badrumsprojektet. Först en gammal tvättbräda som passar perfekt i den lantliga stilen. Så kul att jag hittade den i huset, det känns extra roligt när den är använd här en gång i tiden 🙂

En ljusstake som eventuellt kan användas, om inte i badrummet så får den ta plats någon annanstans i huset, välkommen att användas 🙂 Synd att jag inte är en fena på att tidsbestämma gamla grejer men hjälp med det är alltid välkommet.

Och så ett litet bord som kan göras om, tack Sofi för att du finns och kan ta tag i sådana här saker när jag inte är här. Det är ett kakel som sitter där, 12 plattor. Nu ska vi hitta ett snyggt kakel som passar in i badrumsstilen. Hoppas bara att bordet inte är för stort för badrummet, det återstår att se…

Nostalgi från skoltiden 🙂 Lite ofräsch kanske men det ska nog gå att fixa det också 🙂 Sedan ska vi hitta en fin, värdig plats för skolbänken, kanske kommer den från Armasjärvi skola.

Det finns mer att hitta i källaren tror jag, vi får gå på ny jakt, ikväll kanske om jag hinner. Snart åker jag till Stockholm, skulle egentligen vilja vara kvar här en stund till, finns så mycket jag skulle vilja hinna med. Tur att Sofi finns 🙂

Gå ner i källare och upp på vind innan renovering så kan du hitta en hel del roliga saker att använda istället för att köpa nytt. Dela gärna dina erfarenheter med mig och skicka in bilder på vad du hittat, susanne.kaarle@gmail.com

9 thoughts on “Fynd i källaren

  1. Vad skönt att ni rensar i källaren…En vacker dag kanske källaren också blir världens mysigaste med bastun där och alla spännande utrymmen. Vilka projekt….tar aldrig slut…är ju kul det…Hejja Sussi med medhjälpare

    • Ja rensar gör vi inte, hinns inte med just denna gång men drömmen är ju att fixa allt så det blir så fint och mysigt. Finns ju hur mycket som helst att göra…kom gärna med idéer fina du 🙂 Kraam

  2. Börjar redan klia i fingrarna när jag ser bordet med kakel… Det går säkert att göra något fint av den! Skolbänken ska vi säkert hitta en plats för… Har själv haft en sådan i inredningen en gång i tiden 🙂 Synd Sussi att du redan måste åka. Sthlm är ju så avsides från metropolen Tornedalen 😉
    Jessika: Jag kommer att göra en lightstyling av hallen inför påsken, då vi inte kommer att hinna renovera den som tänkt. Hoppas det känns ok? Lovar att göra mitt bästa 😉

    • Ja, Sofi det med hallen låter super, tack snälla 🙂 såå tacksam. Hör av mig som jag sagt att jag skall göra flera ggr…Men hoppas vi hinner ses till påsk 🙂 Vore roligt och våra små tjejer verkade ju ha kul i hop… Och jag håller med Stockholm är ju så avsides från Tornedalen…och Texas där jag befinner mig nu är ju ännu mera avsides, ha ha 🙂 Ska bli spännande att se hur allt blir…så välbehövligt! Kraamisar!

  3. Hantverkarna är igång i Armasjärvi. De har jobbat på bra. Rivit väggar och dragit rör. Spännande att se! Kanske hinner dit under veckan och fota lite.

Kommentera

