Barndomsminnen i Päronhuset

Det är så skönt att vara hemma hos mamma och pappa 🙂 Mysigt! Det är också såå kul 🙂 att se att allt är sig likt. Visst har en del förändringar skett sedan jag bodde hemma men vissa saker är precis som de var när jag flyttade hemifrån och hade varit så långt innan dess 🙂

Den här typen av posters var väldigt populära på 80-talet, denna har hängt på toalettdörren sedan 1983 och gör det fortfarande 😉

Det här är min systers Michael Jackson tavla som hänger med än. Den har visserligen bytt rum och här hänger den med alla möjliga tavlor i olika stilar, det är så långt från dagens inredningstrender som man kan komma men visst är det charmigt 🙂

Till exempel denna gråtande pojke, någon som minns? Hängde 😉 i var mans hem för x antal år sedan kan jag tänka mig men kanske inte riktigt lika vanlig nu, eller?

För att inte tala om denna ljuva tavla som jag hade i mitt rum, minns att jag älskade den 🙂 Såå 80-tal 🙂

Från 1978 kan jag tänka mig att den här har hängt här, den brukade vi barn alltid leka med så den är ett kärt minne. När man snurrade på den fick man veta hur dagen skulle te sig, vilket humör man skulle vara på, så tolkade vi den iallafall 🙂

Även denna lampa har en given plats i hemmet och den har nog också hängt i huset sedan vi byggde det 1978 och säkert även i gamla huset 😉 Jag har faktiskt börjat gilla den nu!

Här ett bevis på att jag bott i detta rum, min rullgardin…Hänger idag i kontoret som då var MITT rum 🙂 Här kan ni bland annat se vilka som var kära i varandra 🙂 Från -84

Hur är det hos era föräldrar, är det nostalgi att komma hem, har de kvar er i sina hem? Ibland har jag lust att fixa till och göra om hos mina kära föräldrar men jag tycker trots allt att det är ganska charmigt som det är 🙂

2 thoughts on “Barndomsminnen i Päronhuset

  1. Åhhh, min gamla Michael Jackson spegel, ha ha! 🙂 Jag tror att den där ”klockan” där man snurrar och ser vilket humör som gäller…det stod nog i mitten: sådan är far i dag…eller liknande…det har jag för mig… Vi tyckte det var roligt…far vår grymtade nog mest när vi skrattade åt det…har för mig att det var sååå…:-) Men vi har nog snurrat så mycket på den att texten försvunnit 🙂 Och lampan älskar jag!!! Den har hängt med kanske lika länge som jag…kan jag tro…eller sååå 🙂 Tack för fina nostalgi bilder…ja och apan den är nog en del av dörren nu…fastgjuten liksom…ha ha! Kraaam! 🙂 ❤

    • Visst är det kul att så mycket finns kvar ändå, har missat en massa saker också 😉 Kanske får göra en runda till 🙂 Kommer inte ihåg att det stod något i mitten men jag är nog för liten som vanligt 😉 Apan är definitivt fastgjuten…och lampan som jag avskydde har börjat få ett stort värde istället. Lustigt hur det kan vara 🙂 Kraaaam

Kommentera

