Farbror Frippes skafferi

Minns ni Farbror Frippes skafferi? Barnprogrammet med Martin Ljung där han tog fram sina olika burkar ur skafferiet och när han öppnade dem så kom det ut ett program som vi fick se på. Visst var det så det var? Minns det som ett så mysigt program. Det är något speciellt med burkar, kanske är det farbror Frippe som inspirerat 🙂

Såhär ser mitt burkskafferi ut för tillfället, det är burkar med olika ”bakgrund”, inköpta i Kina, USA och i Sverige på Indiska och Guzzini bland annat, de flesta nya. Kopparna kommer från Mateus och jag fick tipset av Sofi på SoFint att hänga upp dem på krokar såhär, tack så mycket för det 🙂 det sparar dessutom plats i skåpen. Mmm det är så gott och mysigt att kunna välja bland massor av olika goda teer. Favoriterna är många, bland annat Lust och fägring och Grön havtorn från NK. Sencha blåbär från Gateau är också super.

Var på Vetekatten med min mor och far för ett par veckor sedan, enda caféet i Stockholm som har Haparandabladet, mig veterligen så far var imponerad. Såå mysigt där, fick med mig en burk hem därifrån som ni ser 🙂 Vilka är era burkfavvisar? Skicka nu in lite bilder till mig på susanne.kaarle@gmail.com

Få en liten nostalgitripp tillbaka i tiden och kolla in länken.

http://www.youtube.com/watch?v=w2wc_zENcFA

Kommentera

