Det är de små detaljerna

Det är de små detaljerna som gör det! Här kommer några såna som gör att det blir extra fint. Antingen kan det vara vackra saker som nästan alla tycker om eller så är det sånt som bara just du förstår dig på, något som betyder något för just dig. För mig betyder den här sylådan extra mycket då det är min mormor Alice som har haft den. Den har varit turkos ända sedan jag var liten, min mormor hade känsla för färg och form 🙂 Älskar den!

Några som har färgglada produkter är Guzzini, mina favoriter i plast. De är gjorda i SAN-plast som inte avger några gifter, är återvinningsbart och tål maskindisk. (1) Jag har köpt deras glas som är mycket populära hos barnen, speciellt när de har besök av sina kompisar.

Här kommer ännu en liten detalj, även den från min älskade mormor. Minns den så väl från barndomen. Vad som fanns i den då minns jag ej, vi har ett av alla goda gröna teer i den. När hon köpte den på Konsum eller Domus så kostade den 6 kr och 75 öre. Vem vet det kanske var morfar som köpte den 😉 Har ni några favoritprylar som betyder något extra för er? Skicka gärna in en bild och berätta så lägger jag ut det på min blogg, till susanne.kaarle@gmail.com

1.http://www.houseofhedda.com/sv/artiklar/guzzini/index.html

2 thoughts on “Det är de små detaljerna

  1. Jaaa, jag visste att det var mormors gamla fina syskrin ❤ Och teburken väcker minnen. Gillar din blogg och de vackra bilderna…svanarna i bloggen innan får du gärna mejla mig 🙂 Och jag fortsätter gärna diskussionerna om badrum 🙂 och lite annat kära syster min. Behöver dina goda råd! Kraaam! ❤ Syster Jessika

Kommentera

