Betong och trä får nytt liv

Ända sedan jag var liten har jag i mina tankar byggt upp min ”egen” by innan jag skulle somna. (trots att jag redan bodde i en liten by med allt man kan drömma om som barn) Jag bjöd in Johanna och Lotta eller Sofi och Katarina som sedan i sin tur fick bjuda in två valfria kompisar eller släktingar (som jag valde åt dem, det var ju min by 😉 ) Så höll jag på tills det var så mycket barn att det behövdes en lekpark, en skola, en affär mm. Vi bodde nära varandra och det var såå mysigt! Kanske den första ekobyn 😉 Jag lekte många sådan lekar där jag började från noll och byggde upp lite i taget.

Igår när jag var ute på min promenad så såg jag massor med betong och trägrejer som skulle kunna användas till olika roliga saker. Får ni också en massa idéer av detta? Det kan bli till bord och stolar, vaser mm. Ska fråga byggarna om jag får ta hem lite skrot så det kan få ett nytt hem. Snyggt runt bord, stort och perfekt till uteplatsen, kanske lite tungt bara? Och så lite vaser för vackra blommor…

Varför inte använda sig av sånt som ingen behöver? Har ni några idéer på saker som kan få nya användningsområden? Tipsa oss andra, vi kanske har det liggandes i garaget och kan det få nytt liv med lite färg, slipning eller så är det ju super 🙂 Och så får vi vara kreativa ett tag! Jag bara måste få in ett litet färginslag bland allt det gråa med lite rosa.

Här en höstol som gått från träfärgad till rosa. Den kommer från Tornedalen.

”Långt in på 1900-talet användes hö eller halm som isolering för kyla och fukt i tofflor, skor och stövlar. Detta förvarades i en särskild stol eller pall”… (1)

1. http://www.gungstol.nu/hostolar/index.php

18 thoughts on “Betong och trä får nytt liv

    • Du borde ju börja jobba med detta Egil 😉 Beroende på budgeten för inredningen i huset jag håller på med kanske detta är precis vad jag behöver göra. Tack så himla mycket än en gång 🙂

    • Tack! Vad kul 🙂 Har kollat in såna där, modell större faktiskt, det där var ju superbra 🙂 Jag vill ha en stor till ett utebord, tror du man får om man frågar eller återanvänds dem?

Kommentera

