Badrum badande i färg

Att jag gillar färg har ni säkert märkt vid det här laget. Här är badrummet som badar i färg. Älskar den gula spegeln! Andra sidan av badrummet däremot är vitt och tråkigt och där vill jag nu ha lite mer färg. Mina handdukar är färgglada men som ni ser har jag ingenstans att lägga dem. Jag vill ha något snyggt skåp eller bänk för handdukar, lite shampo och sånt. Helst vill jag slippa att göra hål i kaklet. Det vore också bra om den lilla strykbräda jag sett passade perfekt att ha på bänken. Sedan ska ju mina tvättkorgar passa in också. Förslag välkomnas, det är så tomt och tråkigt på den här sidan av rummet.

Här saknar jag ett draperi men vet inte riktigt hur det ska sitta. Ska det skymma tvättmaskin och torktumlare eller skydda mot vattnet som stänker när man badar? Det var verkligen med nöd och näppe som vi fick plats med dessa nödvändiga apparater som ni ser. Har ni tips om något snyggt draperi som kan passa? Har någon råkat se en snygg matta i plast, gärna grön som gräset så hojta till. Önskar alla en alldeles underbar dag 🙂

2 thoughts on “Badrum badande i färg

  1. Todiloo! Älskar ert färgglada badrum, man blir så glad! Vad gäller draperi, så är det alltid svårt att hitta ngt snyggt tycker jag. Ett tips är att ta ett helt vanligt tyg som du gillar och ”fodra” det med ett vitt duschdraperi. Då ser det snyggt ut utifrån men du slipper blöta ner tyget när du duschar.

    Låt en duktig snickare specialbygga ett bänk/skåp till dig. Mikael Eriksson i Ajärvi är superduktig och säkert inte så dyr som sthlmssnickarna. Gör en ritning med exakta mått och be mamsen och papsen ta med det nästa gång de kommer 😉

    Ha det gott lilla vän!

    • Hejsan hejsan! Tack för dina superbra råd 🙂 Som du kanske kommer ihåg är jag inte så mycket för att sy, eller jag har ingen symaskin ska jag kanske säga. Hade jag en kanske jag skulle vara det 😉 Kanske du kan tillverka dessa fina duschdraperier? Kanske ytterligare en inkomstkälla? Vilket tyg kan passa då? Har du något förslag? Angående skåpet så har ju faktiskt en ritning liggandes här hemma men kan bli svår att få hit då det är modell större…men ska kolla upp möjligheten!
      Ha en underbar dag min vän! Kraaamis

Kommentera

