Sommarlängtan

Jag vill uttrycka min kärlek till sommaren och solen, jag älskar värmen! Jag blir glad, min kropp blir glad 🙂 Det är lagomvärmen jag gillar mest, när det inte är fööör varmt så jag börjar svettas och inte för svalt och blåsigt så jag fryser och huden knottras. För att få min perfekta värme åker jag gärna till något tropiskt land med 28-30 grader. Där trivs jag bäst vädermässigt men eftersom jag inte bor där så längtar jag nu till den svenska sommaren. Sommaren i Sverige är otroligt vacker och kan ibland vara väldigt skön.

Inte så långt från huset har jag Drevviken.

En 20 minuters promenad så är jag där och kan sitta med mitt block och min penna och skriva, njuta och ta in den vackra naturen runt omkring. Under en månad i somras gick jag upp tidigt, innan alla andra vaknade och promenerade i omgivningarna. Helt UNDERBART! Jag hade med mig min mobil för att kunna fota allt vackert som omslöt mig under mina vandringar, här är några av dem.

Ser ni de tre fåglarna i rad?

Jag försöker promenera även under vintern men samma känsla infinner sig inte. Det kan vara riktigt vackert nu också men jag saknar värmen. Påsken i Tornedalen kan ge mig den känslan, då min kära vän solen kommer fram och speglar sig i snön, det är också UNDERBART! Bestämde mig just för att jag vill spendera påsken i just Tornedalen i år! Har du något favoritställe? Och varför! Dela med dig av dina upplevelser så blir vi alla inspirerade och glada 🙂

Till slut lite vinterbilder från gårdagens promenad till Drevviken.

2 thoughts on “Sommarlängtan

  1. Jaaa då ses vi där i påsk…men vi ses ju ändå nästan varje dag 🙂 Kraaam! ❤ Jag tycker att promenaderna nu när snön är här kan vara förtrollande vackra…varje stund och ögonblick är ett konstverk i sig. Jess

Kommentera

