Joy, Creativity and Inner Peace

“All the things that truly matter, beauty, love, creativity, joy and inner peace arise from beyond the mind.”
― Eckhart Tolle (1)

Altaret i meditationsrummet – Här med Buddha, Krishna och Jesus. Alla religioner utmynnar från samma kärna tror jag. Vi är alla en så det du gör mot andra gör du också mot dig själv! Eller som taoisterna uttrycker det; Anse din grannes vinst som din egen vinst, och anse din grannes förlust som din egen förlust. (Tai Shang Kan Ying P’ien) (2)

Låt kreativiteten flöda, börja göra det du älskar även om det bara är en liten stund varje dag så ska du se att det börjar hända nya saker i ditt liv… 🙂

“…whenever there is inspiration…and enthusiasm…there is a creative empowerment that goes far beyond what a mere person is capable of.”― Eckhart Tolle (1)

Har du några favoritcitat? Dela gärna med dig till oss andra. Hoppas din dag återigen blir underbar! Slutligen vill jag rekommendera att titta på Mark Levengoods möte med Dalai Lama, jag blir sååå underbart glad av att se och höra Dalai Lama prata. Han är en riktig busunge 😉

Kopiera detta så kommer du direkt till programmet;       http://urplay.se/163819
8 thoughts on “Joy, Creativity and Inner Peace

  1. Åh, så kul att du kört igång med en blogg!! 😀
    Väggbuddhan har jag också! 🙂 Har den i hallen och bara älskar den!

  2. Jag går IDA – InredningDesignArkitektur i Sunderbyn. Megafunderingar just nu, på hur/vad jag ska fortsätta med nästa år… 😉

  3. Allt är ju så intressant, även konst! Men ska jag välja något, är det nog design och keramik 🙂
    Tyvärr bara ettårig utb.
    Jaaa, superkul – verkligen!!! 😀

Kommentera

