Kök i pastell

Jag är inne i en period med mycket färg och har valt i huvudsak rosa, cerise, turkos och blått till köket. Vi gjorde en välbehövlig renovering av köket för två år sedan vilket var jättekul med köksplanering på IKEA där jag bodde några dagar tillsammans med alla val. Så kul med förarbete inför ett nytt projekt, det älskar jag, innan det sätter igång, ”samla på” goda, smarta idéer och lösningar, reka möbler och inredningsdetaljer, planera helt enkelt. Sedan tratta ned det till det som passar just dig och din smak, ditt rum och din plånbok 🙂


      

Nu får ni hjälpa mig igen, vad ska jag ha på väggen med klockan? Jag har funderat på två rosa stringhyllor men det blir aldrig av eftersom så mycket annat kommer före i prioritering. Jag behöver något billigare alternativ som är snyggt men har inte hittat det. Kom med idéer, ju fler idéer jag får desto större är chansen att vi hittar bra lösningar. Det bästa vore om alla kom till mitt kök och spånade tillsammans 😉 men detta är i alla fall en början!

Önskar alla en UNDERBAR dag! Följ DITT hjärta min vän!

10 thoughts on “Kök i pastell

  1. Åh, erat kök är så fint! Håller med om att du skulle ha någon typ av hylla där vi klockan. Öppna hyllplan ger ju en lantlig känsla. Det finns konsoller på ikea som påminner om string. Har själv köpt såna! De är vita och så kan du ju köpa hyllplan i vilken färg du vill. Eller måla. Ett lite billigare alternativ… Du är jätteduktig! Heja dig! Själv ska jag iväg och planera ett projekt inom några timmar och därefter göra ett skyltfönster. Kul måndag med andra ord!

    Kramilajnen!

    • Tack fina Sofi! Har du namnet på konsollerna? Ska kolla in om jag hittar något schysst hyllplan och kanske måla lite…då får jag dem dessutom i exakt den färgen jag vill ha. Bra idé! Det hjälper faktiskt att få idéerna på ”papper”, det blir så konkret, nu blir det kanske av snart 🙂 Ska bli kul att få ta del av dina projekt, duktiga, kreativa du! Kramelikram!

  2. Härligt kök! 🙂

    Ett tips till väggen, ifall du inte bara ska ha hyllor, är det ”gamla” knepet fligolitskiva (ev. styrofoam, som är lite tjockare och stabilare) med ett fint tyg. Enkelt och snabbt sätt att förända för en billig peng. Plus att man tex. kan använda det till att fästa några favoritrecept och torkade kryddknippen. 😉
    Ett annat tips, även det med styrofoam, är att såga till lagom höga skivor att ha som (låga?) ryggstöd till soffan. Ett lager vadd (eller klippta delar av ett täcke, man inte längre använder) och sedan ett fint tyg. Är det en målad vägg, skulle det kunna funka att fästa mot vägen med små remsor av självhäftande kardborreband.

    Kul att fixa och greja i hemmet 😉
    Kramar

    • Tack så jättemycket 🙂 Vilka bra tips, köper man styrofoam på byggvaruhusen? Har alltid undrat vad folk använder och velat göra en sån tavla. Nu kan det ju bli av 🙂 bara sådär. Kom gärna med fler tips kreativa du. Vore kul att se dina arbeten! Kramelikram

  3. Jepp, på byggvaruhus. Det håller bättre än vanlig frigolit, även om det också funkar. Brukar finnas rätt mkt att välja mellan, på varuhusen 🙂
    Ett tips, när man arbetar med frigoliter, skumgummi mm, är att använda sig av sköljmedel på verktyg och händer för att motverka den statiska elektriciteten.

    Mitt senaste arbete är ett snöägg på universitetsområdet här i Luleå – superkul med snöskulptur!!! Kommer definitivt göra det fler ggr! …kanske tom. tävlingar framöver…
    Du kan kika på bilderna på FB, lade in några där 😉

    Kramar

      • …alltid lika kul att testa nya grejer, som nu snöskulptur 😀
        Blir ofta inspirerad när jag lär mig tekniker, något nytt….vill inte köra på i samma gamla spår. Ska alltid förbättra allt 😉 Kanske därför jag, förutom konsten, även gillar den tekniska biten 😀
        Kraam

      • Vilket snyggt ägg, det såg fantastiskt ut:) Jag är själv inte så inne på den tekniska biten, däremot gillar jag när saker är funktionella och snygga på samma gång. Du kanske skulle läsa industridesign? Har läst en del kurser på Mälardalens Högskola, sååå kul! Kramis

Kommentera

