Kaplastavar

Kaplastavar blir till familjegalleri 🙂

Barnens leksaker ligger överallt utom i sina lådor. Att göra om kaplastavarna till ramar underlättade väl inte städningen direkt..men de fick en ny användning där man slipper plocka upp dem från golvet och barnen hade ändå slutat leka med dem.

Kom med tips

Nu är det så att jag vill fixa min trapp också och då undrar jag såklart hur jag ska göra. Vilka färger ska jag använda? Tapet eller måla, enfärgat eller mönstrat? Har lite idéer men inget klart. Ska trappan vara vit eller träfärgad? Ska jag tapetsera ”undertrappan” i nåt fint mönster och låta resten vara vitt? Kom gärna med tapetförslag eller nåt annat kul för väggarna! Just nu är det vävtapet i en smutsgul färg…hjäääälp!


9 thoughts on “Kaplastavar

  1. Så fin blogg…vill också…kanske börjar! Byter team…bloggteam! Hur som helst…trappen… jag tycker ju att trä är vackert…kanske ljus eller mellanljus trä…men väggarna hmmm! …någon vacker mönstrad tapet…något lite ovanligt…det finns tapeter av alla det sorter…ja det vet ju du om någon…jag själv blir glad av att se alla dessa fina vackra tapeter som säljs i vissa butiker. Gå runt och känn in… Kraaamis Jess

    • Tack så jättemycket! Jag kan visa dig det lilla jag kan på wordpress, gillar det mycket mer än blogg.se iaf. Så jag tycker verkligen du ska byta team! Jag gillar också trä, älskar våra golv i asp. Ska kolla upp något snyggt trä till trappor men ska även titta om jag hittar en schysst tapet till väggarna och då överväger jag att måla trappan vit och lägga tapeten på ”undertrappen” om du förstår vad jag menar. Vore kul att titta på tapeter tillsammans förresten:) Kraaaam Susanne

  2. Hej Susanne,
    Jag skulle ha målat trappan vit och satt upp en tapet med stora blommor eller fåglar i rosa,vitt och brun (vet ej vad tapeten heter, men den är jättefin) – alternativt vit trapp, vita väggar och en riktigt randig tapet i regnbågens alla färger (lodräta ränder).

    Sen beror det ju på vilka färger ni har i hallen eller övriga rummet. Men det blir nog bra vad du än gör – du måste visa resultatet på bloggen.

    Jättefint kök! Jag ska tipsa om några riktigt bra inredningsbloggar.

    Kram
    Anna

    • Tack så mycket Anna! Så kul att få andras tips, jag blir så glad varje gång 🙂 Menar du tapeten Pip? Har tänkt på den men kan inte bestämma mig. Har oxå tänkt på en fototapet med körsbärsträd på mittenväggen i trappen och resten vitt med vit trapp och rosa undertrapp som matchar körsbärsträdet. Vad tror du om det? Kul med randiga tapeten också, det finns ju så mycket, det gäller bara att bestämma sig och sen köra, eller hur;) Kramelikram

    • Kul att se något nytt! Har aldrig sett Louis Body förut. Vilken fågeltapet menar du? Fanns ju en del att välja på. De jag såg var väldigt fina, klassiska- Pip känns lite gladare och busigare, vad tycker du? Kramis

    • Tack för alla tips Anna, det är bara att tipsa på, I love it! Jag ser inte alltid att det kommit en ny kommentar dock så jag måste gå in och leta. Lite konstigt!
      Jag älskar också Pip så nånstans här hemma kommer det upp lite fjärilar så småningom 🙂 Kraaam

Kommentera

